Cookies

Om onze website makkelijker en persoonlijker te maken gebruiken we cookies. Ook plaatsen we cookies zodat andere partijen jouw persoonlijke content kunnen laten zien. Door te weigeren , plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.

Ja, ik geef toestemming
Meer dan 8.500 kwaliteitswijnen Gratis verzending vanaf €79* Klanten geven ons een 9.3/10
Verzenden naar
Zoek uw favoriete wijnen
Thuiswinkel Waarborg certificaat Trust Ecommerce Europe
Winkelmandje
0


Zorgeloos winkelen bij Bovino

Hoe kunnen wij u helpen?
Adresgegevens

Bovino B.V.

Bovino Warehouse Schinnen
Breinderveldweg 25
6365 CM Schinnen
Nederland

Bovino Warehouse Schinnen is geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.


Bovino Wine Store Maastricht
Wycker Brugstraat 45
6221 EB Maastricht
Nederland

Bovino Wine Store Maastricht is geopend van woensdag tot en met zaterdag van 12.00 tot 18.00 uur.


KVK nr. 61113611
BTW nr. NL854212449B01

Contactgegevens

Het team van Bovino staat voor u klaar!

Op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur staat het team van Bovino u graag te woord. Wilt u meer weten of heeft u vragen? Neem gerust contact op.

Telefoon: +31 (0) 85 401 62 90
E-mail: info@bovino.nl

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Wij vermelden bij elk artikel een indicatieve levertijd. Veel van onze artikelen worden binnen één dag geleverd als u op werkdagen voor 17:00 uur bestelt, maar sommigen binnen twee tot drie werkdagen. Mocht er sprake zijn van een afwijkende levertijd wordt u hier zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht. Wanneer u meerdere artikelen in één keer heeft besteld, laten wij deze doorgaans op hetzelfde moment bij u bezorgen. De levertijd van de hele bestelling is daarom gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

Uit welke bezorgopties kan ik kiezen?

Standaard levering: uw bestelling wordt gratis thuis geleverd door PostNL wanneer u bestelt voor €79,- of meer en de betaling voldoet via iDeal. Bestelt u voor minder dan €79,- dan zijn de kosten voor de verzending standaard €7,95.

Wanneer ontvang ik een Track & Trace code?

Al onze bestellingen worden voorzien van een Track & Trace code. Deze ontvangt u via de e-mail op het moment van verzenden.

Wat gebeurt er met mijn pakket wanneer ik niet thuis ben?

Wanneer u niet thuis bent tijdens de bezorgpoging, wordt uw pakket automatisch naar een PostNL-punt bij u in de buurt gebracht. In verband met de verplichte leeftijdscheck tijdens de bezorging is het helaas niet mogelijk om uw bestelling bij buren te leveren.

Hoe plaats ik een online bestelling bij Bovino?

Bij Bovino bestelt u eenvoudig online in de volgende stappen:

1. Voeg uw artikelen toe aan uw winkelmandje
Zoek eerst de wijnen of accessoires die u wilt kopen. Klik vervolgens op de bestelbutton: In Winkelwagen. U kunt nu verder winkelen of verder gaan met het afronden van uw bestelling.

2. Controleer (Stap 1 in het winkelmandje)
Controleer uw winkelmandje op uw bestelde producten. Hier ziet u nogmaals hoeveel werkdagen levertijd uw gekozen producten hebben. Vervolgens kunt u verder naar stap 2 in uw bestelproces.

3. Inloggen (Stap 2 in het winkelmandje)
Nu kunt u inloggen of een nieuw account aanmaken. U kunt ook als gast uw bestelling afronden.

4. Kies verzend- en betaalmethode (Stap 3 in het winkelmandje)
Hier kiest u zowel de gewenste verzendmethode als betaalmethode.

5. Controleren en betalen (Stap 4 in het winkelmandje)
Controleer nogmaals uw bestelling en lees de algemene voorwaarden. Ook bevestigd u hier dat u 18 jaar of ouder bent. Nadat u uw bestelling afrond wordt u doorgeleid naar onze betaalprovider.

6. Genieten maar!
Uw bestelling is succesvol afgerond. Het enige wat u nog hoeft te doen is wachten en te genieten van uw wijn.

Wat houdt proefgarantie precies in?

Bij Bovino geldt standaard een proefgarantie van 45 dagen. Naast de 30 dagen bedenktijd heeft u dus ook nog proefgarantie. Dit betekent dat u uw wijn kunt terugsturen wanneer u minimaal 6 flessen van dezelfde wijn heeft besteld. Door onze geklimatiseerde opslag zijn wij zeker van de kwaliteit. Toch kan het zijn dat u de wijn anders beleeft dan door ons omschreven, want natuurlijk, smaak is iets subjectiefs. Wanneer u ervoor kiest om uw overige wijn terug te sturen, krijgt u een tegoedbon waarmee u in onze webshop een andere wijn kunt uitkiezen die wel bij u past. De Proefgarantie is een toevoeging op het herroepingsrecht en doet niets af aan de hieronder genoemde wettelijke garantie die voor alle producten geldt

Wat zijn de voorwaarden voor het terugsturen onder proefgarantie?
  1. U heeft minimaal 6 flessen van dezelfde soort wijn gekocht. Met uitzondering van de aangebroken fles stuurt u de rest terug. Alle overige flessen worden dan vergoed tegen aanschafwaarde d.m.v. een waardebon.
  2. De wijn dient teruggestuurd te worden in de originele verzenddoos waarin u uw wijn ook ontvangen heeft.
  3. De proefgarantie is vanaf 45 dagen na levering geldig.
  4. Voordat u uw wijn terugstuurt neemt u telefonisch contact op met onze klantenservice.
Hoe zit het met de wettelijke garantie?

Ook staan wij in voor de wettelijke garantie die geldt voor alle artikelen die je bij ons koopt. Voldoen ze niet aan uw verwachting? Dan gaan we daar iets aan doen. Neem daarvoor contact met ons op. De wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een garantie die wordt gegeven door de fabrikant. De voorwaarden en garantieduur zijn afhankelijk van de fabrikant.

Mag ik mijn artikel(en) retourneren?

Nadat u uw bestelling heeft ontvangen, mag u nog 30 dagen nadenken over uw aankoop. Meer informatie over uw herroepingsrecht vindt u hier.

Mag ik mijn artikel(en) ruilen?

U mag binnen 30 dagen uw artikel ruilen voor een ander exemplaar. Artikelen kunnen alleen geruild worden wanneer deze ongeopend of ongebruikt zijn en waarvan de verzegeling nog niet verbroken is. Voor het ruilen van artikelen neemt u contact met ons op.

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

Voordat u uw wijn terugstuurt, kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Zo kunnen wij het retourneren persoonlijk met u afhandelen. Wij zorgen dat u dan een retouretiket van ons ontvangt.

Waar kan ik mijn artikel(en) voor retour afgeven?

U kunt uw artikelen bij een PostNL punt afgeven. Indien mogelijk graag in de originele verpakking. Bij het PostNL punt ontvangt u een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee u de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging totdat u een bericht krijgt dat de retourzending door ons ontvangen is. Ook kunt u uw zending aan een PostNL-pakketbezorger geven. Heeft u het pakket voorzien van een retouretiket met daarop het PostNL-antwoordnummer? Wanneer de bezorger voor een andere aflevering bij u aan de deur komt, kunt u uw pakket aan hem of haar meegeven.

Moet ik voor het retourneren van mijn artikel(en) betalen?

Bij Bovino kunt u binnen Nederland uw artikel(en) kosteloos retourneren wanneer u eerst contact opneemt met onze klantenservice. Wij sturen u dan een gratis retourlabel van PostNL. Uw pakket kunt u afgeven bij het dichtstbijzijnde PostNL punt. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder of zonder voorafgaande melding retourneren, dan zijn de kosten wel voor u.

Moet ik betalen voor het ruilen van artikelen?

Er zijn geen extra kosten verbonden aan het ruilen van uw artikelen. Wel moet u verzendkosten betalen wanneer u vanaf een adres buiten Nederland of België retourneert.

Kan ik een cadeaubon kopen bij Bovino?

Ja! Wij bieden verschillende cadeaubonnen aan. Op deze pagina ziet u een overzicht van alle cadeaubonnen van Bovino. 

Bekijk hier alle cadeaubonnen

Kan ik een wenskaart toevoegen aan mijn bestelling?

Ja, ook wenskaarten kunt u toevoegen aan uw bestelling. Voor wenskaarten klikt u hier.

Bekijk hier alle wenskaarten

Gelden er uitzonderlijke voorwaarden voor een cadeaukaart?

Buiten de algemene voorwaarden geldt er voor een cadeaukaart een geldigheidsduur. Dit is een duur van twee jaar na datum van uitgifte.

Kan ik een artikel als cadeau laten verpakken?

Ja, bij Bovino kunt u uw bestelling laten verpakken als geschenk. U kunt een verpakking toevoegen aan uw winkelmandje waar wij uw wijnen in versturen. Deze verpakkingen vind hier. Heeft u speciale wensen? Informeer dan telefonisch of via e-mail naar de mogelijkheden. 

Bekijk hier alle losse verpakkingen

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wanneer uw bestelling nog niet verzonden is kunt u uw bestelling nog annuleren. Voor het annuleren van uw bestelling neemt u contact op met onze klantenservice.

Hoe snel wordt mijn bestelling gecrediteerd?

Wanneer u met IDEAL betaald, duurt het crediteren van uw bestelling ongeveer drie werkdagen. Bij een betaling met creditcard wordt de reservering van het bedrag binnen drie dagen opgeheven

Van welke betaalmethoden kan ik gebruik maken bij Bovino?

Bij Bovino kunt u betalen met iDeal, BanContact, MisterCash, PayPal, MasterCard, Maestro, Visa, American Express, Apple Pay of achteraf. U kiest de betaalwijze die u het prettigst vindt.

Kan ik bij Bovino ook achteraf betalen?

Ja, dat kan. Bij het afrekenen met PayPal kunt u voor de optie Achteraf Betalen kiezen. Bij het afronden van uw aankoop betaalt PayPal de verkoper voor u en wordt het geld pas na 21 dagen van uw bankrekening afgeschreven.

Zijn alle prijzen op de webshop inclusief BTW?

Ja, alle genoemde prijzen in onze webshop zijn inclusief btw.

Hoe dien ik een klacht in?

U kunt u klacht indienen via onze klantenservice. We zijn elke dag van 09.00 tot 17.00 uur bereikbaar via telefoon op +31 (0) 85 401 62 90. U krijgt telefonisch meteen een inhoudelijke reactie. Niet tevreden met het antwoord? Schrijf dan het Management van Bovino aan. Stuur per post uw klacht naar onderstaand adres. Binnen 14 dagen krijgt u van ons een inhoudelijke reactie op uw klacht.

Kurk?

Helaas komt het wel eens voor dat een wijn kurk bevat. Mocht u hiervan overtuigd zijn kunt u dit ten alle tijden aan ons doorgeven. U kunt dit via info@bovino.nl aan ons laten weten. De fles dient ¾ vol te zijn als deze retour wordt gestuurd. Alleen dan komt deze fles in aanmerking voor creditering. De fles kan samen met de factuur worden verstuurd naar het volgende adres:

Bovino.nl 
T.a.v. Klachten 
Breinderveldweg 25
6365 CM Schinnen

Wijnen die slecht geworden zijn door te lange bewaring of door uitdroging, vallen niet onder dit beleid. Hier kunnen wij niet aansprakelijk voor worden gesteld. Neem de bewaarplek voor uw wijnen dan ook zeker serieus. Deze kan veel invloed hebben op de kwaliteit van uw wijn. De kosten van de retourzending zullen niet worden vergoed, tenzij u een gegrond beroep doet op garantie. Kijk voor meer informatie over de proefgarantie.

Bovino B.V.
T.a.v. Management
Breinderveldweg 25
6365 CM Schinnen

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Oogstjaar?

U kunt er vanuit gaan dat u de wijnen van het aangeboden oogstjaar ontvangt. Echter komt het wel eens voor dat men een opvolgend oogstjaar ontvangt omdat het oorspronkelijke oogstjaar niet meer beschikbaar is. Wijnen ouder dan uw oorspronkelijke bestelling zullen nooit verstuurd worden. Uiteraard proberen wij dit te voorkomen en controleren wij dagelijks onze informatie. Door ons breed assortiment aan wijnen, kan het dus zo zijn dat een wijn nog niet is aangepast naar het nieuwe jaar. Wij streven ernaar om de beschikbare oogstjaren zo snel mogelijk aan te passen wanneer deze veranderen. De oogstjaren die vermeld staan in onze webshop zijn dan ook onder voorbehoud. Wilt u er helemaal zeker van zijn dat u het gewenste oogstjaar ontvangt? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zo kunnen wij u persoonlijk te woord staan en het oogstjaar nogmaals voor u controleren. 

Besteld u namens een bedrijf?

Bovino zakelijk

Ook voor zakelijke bestellingen staan we u graag te woord. Zo kunt u telefonisch of per e-mail de mogelijkheden met ons bespreken. Zo kunt u als zakelijke klant rekenen op offertes op maat, het plaatsen van offline bestellingen, bestellen op factuur of bijvoorbeeld bestellen via inkooporders. Als zakelijke klant krijgt u tevens een eigen accountmanager die u van snelle service voorziet en samen met u de mogelijkheden bespreekt.

• Offertes op maat
• Razend snelle service
• Eigen accountmanager
• Persoonlijke service

Het team van Bovino staat voor u klaar!

Op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur staat het team van Bovino u graag te woord. Wilt u meer weten of heeft u vragen? Neem gerust contact op.

Telefoon: +31 (0) 85 401 62 90
E-mail: info@bovino.nl

Besteld u namens een eetcafé, bistro of restaurant?

Bovino Horeca

Bent u werkzaam in een eetcafé, bistro of restaurant en bent u op zoek naar een partner voor het samenstellen van uw wijnkaart? Speciaal voor de horeca heeft Bovino een geselecteerd assortiment. Meer dan 500 kwaliteitswijnen binnen 24 uur geleverd. Heeft u interesse in een andere wijn? Neem dan gerust contact op met ons.

• Offertes op maat
• Razend snelle service
• Eigen accountmanager
• Persoonlijke service

Het team van Bovino staat voor u klaar!

Op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur staat het team van Bovino u graag te woord. Wilt u meer weten of heeft u vragen? Neem gerust contact op.

Telefoon: +31 (0) 85 401 62 90
E-mail: info@bovino.nl

Het team van Bovino staat voor u klaar!

Op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur staat het team van Bovino u graag te woord. Wilt u meer weten of heeft u vragen? Neem gerust contact op.

Telefoon

+31 (0) 85 401 62 90

Bovino Warehouse Schinnen

Breinderveldweg 25 6365 CM Schinnen

E-mail

info@bovino.nl

Bovino Wine Store Maastricht

Wycker Brugstraat 45
6221 EB Maastricht